Ο διαρθρωτικός παράγοντας μεταξύ του σχολείου και των εκδρομών είναι η εκπαίδευση. Είναι αποδεδειγμένο ότι τα οπτικά και τα ακουστικά μέσα διδασκαλίας μεταφέρουν πληροφορίες με τον πιο εποικοδομητικό τρόπο στους μαθητές.
Η απόκλιση από την ρουτίνα και η αλλαγή του περιβάλλοντος έχει θετικές συνέπειες στον εγκέφαλο των μαθητών. Συνεπώς, χάρη στα ταξίδια, τα παιδιά βιώνουν πρωτοφανείς στιγμές κάθε φορά και συσφίγγουν τις σχέσεις μεταξύ τους.
Παρατηρώντας τα νέα δεδομένα τριγύρω τους, οξύνεται η περιέργεια η οποία οδηγεί στην διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων. Είναι προφανές ότι η κοινωνικοποίηση και η συνεχής συναναστροφή με τους συνομήλικους συμβάλλει ιδιαίτερα στην μείωση του καθημερινού άγχους.
Έχοντας οργανώσει την εκδρομή με εκπαιδευτικό και συνάμα χαλαρό χαρακτήρα, οι μαθητές αποκτούν ανεκτίμητες ευκαιρίες μάθησης διάφορων πραγμάτων.